Your cart is currently empty!
Cum faci o postare carousel pentru social media
De ce sunt populare postările timp carousel?
Pentru că aceste tipuri de postări țin urmăritorul pe platformă mai mult timp… și nu numai.
Postările carousel sunt acele postări care sunt alcătuite din mai multe imagini, de regulă între 2 și 10, 20 sau mai multe pentru reclame și alte tipuri de postări.
Dacă ești fotograf, videograf, sau ai o mică afacere în care pui accent mare pe materiale vizuale, e un must have acest tip de postare.
Una dintre metode să faci o postare carousel este să încarci direct multiple fotografii din galeria ta, acestea vor apărea fiecare pe un slide separat, vizitatorul poate să glișeze stânga – dreapta între ele.
Este cea mai simplă metodă, o poți face chiar acum.
Dacă vrei să încorporezi mai multă personalitate, te poți gândi la ceva mai creativ din punct de vedere vizual.
De exemplu, să pui toate fotografiile pe un fundal anume, să le organizezi ca și un album foto, să incluzi titluri sau texte, să adaugi elemente care creează un flow (elemente de design, mod interesant de a aranja fotografiile, combinație foto/video, tranziții între pagini etc) – vom vorbi despre asta în curând.
Ca să duci postarea ta la nivelul următor, încearcă să oferi MAI MULT privitorului.
Cum?
Cu o descriere. Preferabil una care oferă valoare cititorului și în același timp îți aduce un beneficiu și ție.
Poate să fie o poveste, o anecdotă, informații utile, timp and tricks, review, părere personală, multe altele + un Call To Action către pagina ta, un CTA de interacționare, orice call to action care vizitatorul poate executa în acel moment.
Descrierea poate fi privit partea a doua a postării, a doua ta șansă să captezi atenția oamenilor (dacă ai ceva de oferit) și să menții atenția lor până când să dea un like, să lase un comentariu sau să îți trimită un mesaj cu o întrebare sau feedback.
Postarea ta trebuie să fie ușa spre afacerea ta.
Sunt mai multe tehnici de copywriting dar nu am să intru în detalii pentru că nu asta e meseria mea. Și, probabil nici meseria ta (unless it is), și nici nu trebuie să înveți totul, de pe o zi pe alta, ca să ai succes.
În primul rând, lasă textele informative cu multe detalii pentru website.
Pe social media trebuie să te orientezi spre a arăta cum rezolvi (cum rezolvă produsul tău) problema, să atragi atenția (prin vizualuri creative), să oferi detalii interesante care să facă oamenii și mai curioși.
Poți să arăți rezultate (să faci pe om ca să fie dornic să obțină și el același rezultat) și apoi să oferi instrucțiuni clare. Cum poate beneficia de oferta ta, cum te poate contacta, care sunt următorii pași – CTA).
Dacă nu știi ce să scrii, măcar pune un emonji, scrie 3 cuvinte sau ambitioneza-te și descrie fiecare slide în câteva cuvinte.
Nu uita, scrii nu doar pentru cei care te urmăresc, într-un fel vrei ca textul să fie seo friendly, să utilizezi câteva hashtaguri (generale și specifice nișei tale/locației tale).
Hashtagurile sunt utile pentru instagram, să categorizeze conținutul tău corect, și pentru tine, să apari în rezultatele la anumite căutări.
Încearcă să nu acoperi fiecare postare cu 30 de hashtaguri similare ci sa abordezi hashtagurile cu o postare diferită.
Folosește doar hashtaguri relevante postării tale, ca să nu pari spammy. Poți până la 30 cuvinte să taguiești, îți recomand minim 5-6.
Dacă ești fotograf și organizezi ședințe de crăciun, te poți tag-ui prin #sedintafotodecraciun #sesiunidesarbatori #fotografiedefamilie #sedintedecraciunlocalitate #fotograflocalitate #sedintefotoLocalitate.
Ai ren? Tag-uiește renul.
Ai mașinuță? Tag-uiește mașinuța. Încearcă să te gândești ce cuvinte cheie caută cititorii tăi, la ce probleme caută rezolvare.
Apoi fă postări care le rezolvă acestă problemă sau oferă o soluție pentru a rezolva problema.
Cum creezi un carousel care atrage atenția
saaaau sfaturi concrete de design și cum să organizezi acest carousel:
- pune cea mai bună fotografie prima, dar nu toate fotografiile bune primele
- adaugă text sau titlu care atrage atenția și nu se pierde pe pagină
- ai grijă să ai doar un erou pe pagina și să creezi ierarhide clară cu informații. Un titlu imens si un subtitlu mult mai mic. Nu scrie mai mult de 2-3 propoziții pe un slide. Nu scrie propoziții lungi. Te poți completa în captions.
- nu folosi mai mult de 2 tipuri de caractere/pagină
- evită să folosești caractere tip handwriting pentru texte mai lungi de 8-10 cuvinte. Acestea sunt mult mai greu de citit față de un caracter sans
- combină diferite tipuri de conținut (titlu+text / foto / video / stop motion / animații etc)
Cum alegi fotografiile?
- fa o pre-selectie mai larga, in siuatii in care inca nu știi exact cum vor fi montate fotografiile, alege cadre cu orientare diferita, alege cadre ce pot fi folosite in fundal etc.
- wide – medium – close-up, 3 cuvinte ce sa tii minte din biblia fotografiei – alterează diferite planuri și perspective pentru a spune o poveste
- combina marimile pe pagini (tot cele 3 cuvinte magine), de exemplu 3mici + 2 medium // 1 larg
- dacă simți nevoia sa adaugi varietate – introdu pagini cu mai mult spatiu negativ – acestea sunt ca si pauze respiro + spațiul negativ este elegant și trimite atenția către subiect
- ai grija sa nu pui fotografii wide in chenare mici si nu irosi fiecare pagina full pentru macro.
- ai grija sa oferi varietate in incadrare, astfel ca subiectul sa fie ori similar ori semnificativ diferit ca si marime fata de unul/ altul
Dacă vrei să folosești șablonul gata făcut în canva, îl găsești aici.
Practic, este un canvas lung ce poți personaliza cum vrei tu, cu chenare pentru fotografii, texte, grafice, efecte și altele.
Folosind un site extern (de ex pinetools) sau photoshop, o feliez în pătrate și postez pe rețele sociale.
Sunt multe alte metode de a crea un carousel, asta e doar una dintre ele.
Marime : 7x1080x1080, adică 7 pătrate.
Dacă vrei să te ajut cu executare, lasă-mi un mesaj sau un DM pe instagram!
// postare carusel / postare tip carusel / reclame carusel / post carousel pentru reclame / post carousel pentru fotografii / carousel cu fotografii //
Articole recente:
Pentru alte idei și alte resurse: https://www.fatacareediteaza.ro/blog
Pentru o scurtătură în planificare și creare conținut, poți să descarci colecții de șabloane Canva din shop – https://www.fatacareediteaza.ro/shop/
Dacă ai nevoie de ajutor în editare sau alte servicii, mă găsești la monica@fatacareediteaza.ro
Poți sprijini activitatea mea aici (buy me a coffee) – https://www.buymeacoffee.com/bymonicaszentes
Dacă vrei să fim prieteni pe rețele, mă găsești pe Insta deocamdată, cu probabil 1 urmăritor. – https://www.instagram.com/fatacareediteaza/