Idei de mesaje și Newsletter: comunicare în afacere pentru începători

Dacă ești la început de drum cu mica ta afacere și încă nu ai mesaje opimizate (sau nimic optimizat) în business… acum este momentul să planifici și să te organizezi.

Ce înseamnă optimizarea asta? Ei bine, e un cuvânt fancy dar nu face altceva decât să aducă lumină și claritate în viața ta. Optimizarea se poate referi la multe.

Optimizarea poate să înceapă de la un simplu document unde îți notezi toate aplicațiile pe care le folosești pentru business, adresele de e-mail, nume de utilizator, cu toate parolele. De la bancă până la rețele sociale, website, subscripții etc etc. Ar fi bine să ai un astfel de document.

Un alt fel de optimizare sunt listele care conțin pașii pe care le parcurgi când faci un proces anume.

De exemplu, când postezi ceva, e bine să parcurgi un checklist: să ai imaginea pregătită, să ai descriere pregătită, să ai meta descriere pregătită, să ai un excerpt pentru text/imagini, să ai câteva cuvinte cheie pregătite. Să ai un CTA (call to action – îndemn la acțiune) pregătit. Să ai link-ul pregătit, dacă folosești un link. Dacă nu le ai pe toate astea, postarea ta e incompletă dpdv seo.

Altă optimizare e să ai toate actele tale la un loc. Să ții contractele la un loc. Dacă ai un blog, să ai o listă cu toate articolele, cu toate link-urile. Dacă faci marketing afiliat, să ai separat o listă cu toate astea. Nu știi când, care platformă pică. Să ai backupuri periodice la TOT.

Altă optimizare e să faci șabloane pentru corespondență, pentru mesaje, semnături, CTA sau e-mailuri etc. Despre asta povestesc în acest articol.

Introducere. Ai nevoie de șabloane de mesaje?

Imaginează să postezi un anunț sau o noutate legat de serviciile tale pe facebook și 10 persoane să îți ceară diferite detalii. ps. doamneajută să fie așa :))

Imaginează ca una din reel-urile să devină viral și să te trezești cu 30 de e-mailuri peste noapte.

Ce faci? Scrii frumos un răspuns la fiecare persoană în parte?

Ummm… Probabil așa ți-ai dori… dar va lua destul de mult timp.

Ce îți sfătuiesc să faci e să creezi un document, o notiță în telefon sau o ciornă de mail. Cu o schiță de răspuns. Sau chiar mai multe schițe de răspuns.

Ce conține această schiță?

Structura răspunsului poate fi ceva de genu: saluți. Mulțumești pentru interes. Răspunzi la întrebare. Adaugi câteva detalii suplimentare (info despre alte servicii sau produse ce se pot achiziționa) Pui o chemare concretă la acțiune, adică spui exact care e pasul următor pentru viitorul tău client. Mulțumești. Semnezi și treci datele de contact.

Asta ar fi un exemplu. Câteva alte exemple ar fi: un mesaj de follow-up (mesaj cu următorii pași), mesaj de predare proiect, mesaj de mulțumire, cerere review, sau chiar și un mesaj de out of the office. 

Aceste schițe se mai numesc și template-uri sau șabloane, toate aceste șabloane construiesc cumva un workflow / framework. Framework-ul / sau workflow-ul te ajută să nu îți pierzi timpul cu sarcini repetitive, să nu te mai gândești cum să te exprimi, să verifici dacă ai scris corect sau dacă nu ai uitat ceva. 

E important să ai altfel de schițe pentru că vei salva super mult timp. Dacă ești prestator de servicii și încă nu te-ai obișnuit să îți organizezi timpul și afacerea, trebuie să începi să faci asta. 

Dacă ai un website, o parte din aceste mesaje se află deja în formularele de contact pre-definite, iar tu practic ai nevoie doar de mesaj de trimitere către site.

Dar nu ai nevoie neapărat de un website pentru a-ți prezenta oferta ta.

Dacă nu ai bugetul, poți începe cu un document PDF care să îi trimiți la oameni și care să reprezinte oferta ta mai detaliată, împreună cu pașii următori. Nu imagina un PDF plictisitor, mai degrabă un fel de e-mail newsletter cu fotografii și link-uri. Se poate crea ușor în word sau în canva și pot conține link-uri reale (cu trimitere către conturile tale sau link-uri afiliate)

Schițele de răspuns poți să le ții și în documente word pe google drive, în Notion sau în alte aplicații de notițe (Evernote, aplicația telefonului) sau chiar ca și drafturi de e-mail.

Dacă ești fotograf, poți adăuga aici un:

about me, info servicii, pachetele tale, opțiuni extra ce se pot achiziționa suplimentar, recomandări produse, modele disponibile, CTA etc etc.

În afară de schițe de mesaje poți crea și schițe de newsletter. Adică, scrisoare ce trimiți la audiența ta și fiecare primește direct în cutia poștală. Dacă ai despre ce vorbi, e bine să îți faci o lista de e-mailuri și să ții legătura cu ei periodic. Altfel uită de tine și cine ești.

Iată câteva tematici pentru care ți-ar trebui să ai schițe:

//aceste mesaje pot fi e-mailuri, mesaje în DM, mesaje automatizate sau alte procese

//fotografiile și șabloane gratuite sunt de pe freepik

01. Mesaj de bun venit / mesaj de alăturare

Acest mesaj e primul mesaj de la începutul colaborării și setează tonul pentru tot. Aici te decizi dacă tutuiești, dacă ești prietenos, dacă vrei să fii sau nu glumeț, ce stil de tehnoredactare vei avea șamd.

Tot în acest prim mesaj poți oferi valoare. Un material gratuit ce se poate descărca, un ghid, un album, un … orice, ce oferă valoare pentru audiența ta. Prin artă, asta se poate traduce în multe feluri. Nu felul prin care transmiți este important ci mesajul pe care îl transmiți.

Să zicem că ești fotograf și ai un ghid de posing pentru cupluri. 

Funnelul de vanzari (pâlnia) va începe cu descărcarea ghidului și în a fi de acord ca restul mesajelor să ajungă la cititor în inbox. 

Mesajul tău de bun venit va fi o mulțumire, va fi materialul atașat / prin link / elemente din ce am notat mai sus

02. Mesajul exclusiv

Underpromise, overdo.

Cam acest concept urmărește al doilea e-mail care ar trebui să fie ceva extra. Extra informații. Extra tips and tricks. Extra materiale. Extra beneficii (de exemplu cupon de reducere). Scurt și la obiect, ai venit să lași un pic de extra valoare – fii sigur că e extra, nu un 5%.

Subliniază din nou beneficiile produsului tău, asigură-te că știu cum să folosească and beyond.

Oferă tips and trick.

03. Mesaj de reamintire

”Alo! Mai ții minte acel ghid ce ți-am trimis? Să nu uiți să o folosești!” – Bine… nu chiar așa.

Scopul tău e să nu fii spammy ci să fii de încredere. Să îți pese. Să vrei ca valoarea ce ai oferit să aducă beneficii pentru alți. 

Aici poți include testimoniale de la oamenii care au încercat deja ghidul tău de posing și au pus-o în practică.

Oferă exemplu din nou legat de cum poate fi valorificat acel ceva ce ai oferit.

04. Abordează negațiile, fă relatabil

Scopul tău cu acest ghid este să înveți pe alții să pozeze + să mărești încrederea oamenilor față de tine și serviciile tale. Ghidul acesta poate fi motivul pentru care un cuplu să te aleagă pe tine ca fotograf la logodna lor, la nunta lor, la ședinta foto de maternitate mai apoi la toate evenimentele majore din viața lor dar și a celor apropiați.

Imaginează-te în locul clienților tăi. Care pot fi motivele pentru care să nu aplice ghidul tău? Să nu apeleze la serviciile tale? Vorbește despre aceste lucruri, abordează subiecte care viitorii tăi clienți abordează și ei în cap sau între ei.

05. Poziționează-te pe piață ca un ghid

Am vorbit despre asta în articolul meu despre 9 postări ce ar trebui să creezi periodic.

Subliniază ce te face unic. Subliniază rezultatele. Spune mai mult despre tine.

Prezintă-te pentru cei care nu te cunosc foarte bine. Arată niște lucruri din spatele scenei. Vorbește despre ce nu se vorbește. Fi tu, fi unic în nișa ta.

Nu uita să subliniezi din nou beneficiile ghidului tău și rezultatele ce pot fi obținute.

Lasă un CTA (call to action) clar pentru cei care sunt inspirați și vor mai mult de la tine.

Acum e momentul să prezinți tot ce ai extra de oferit, să te scalezi. După ce oamenii au văzut că oferi valoare.

Nu tot deodată, pe rând.

Spor!

Monica

Consideri articolul util? Lasă niște steluțe mai jos!

Citește și alte articole

Pentru alte idei și alte resurse: https://www.fatacareediteaza.ro/blog
Pentru o scurtătură în planificare și creare conținut, poți să descarci colecții de șabloane Canva din shop – https://www.fatacareediteaza.ro/shop/
Dacă ai nevoie de ajutor în editare sau alte servicii, mă găsești la monica@fatacareediteaza.ro
Poți sprijini activitatea mea aici (buy me a coffee) – https://www.buymeacoffee.com/bymonicaszentes
Dacă vrei să fim prieteni pe rețele, mă găsești pe Insta deocamdată, cu probabil 1 urmăritor. – https://www.instagram.com/fatacareediteaza/

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *