Your cart is currently empty!
Afacere print on demand – sfaturi de editare și personalizare
Cum Creezi Vizualuri Atractive pentru cadouri pesonalizare sau afacere print on demand?
Ți-am pregătiti 10 sfaturi pentru obicete personalizate sau imagini pentru o afacere print on demand, ca să îți îmbunătățești skillurile și vizualurile.
Articolul este pentru tine dacă vrei să oferi cuiva un cadou personalizat sau dacă ai o afacere unde vrei să incluzi și astfel de produse sau servicii, de exemplu o afacere print on demand.
01. Fonturi groase
Ai grijă cu caracterele care au linii subțiri. Nu spun să folosești doar fonturi groase dar e bine să ai în vedere câțiva factori.
- Pe ce suport/material vine imprimat sau reprodus? Dacă unele litere sunt prea subțiri, posibil să nu se înțeleagă, să se piardă, să se șteargă (pe un textil mult folosit), să se rupă (dacă vine reprodus pe lemn, de exemplu). Nu spun să nu folosești deloc linii subțiri dar ai grijă unde sunt poziționate.
- De unde sunt privite? Dacă dorești ca al tău calendar să fie lizibil și de la 1 metru atunci e indicat să folosești caractere cu linii mai groase. De asemenea, poate e potrivit un caracter cu litere puțin mai îndepărtate, astfel și cei care nu văd perfect poate să distingă cele două cifre.
Ai știut că pentru postări pe rețele fontul mediu este între 20-40? Așa că dacă scrii cu 16 și crezi că e mare, gândește-te pe ce suport vine imprimat.
Mai multe sfaturi pentru caractere și editare găsiți în acest articol.
02. Contrast și ierarhie
Valabil și la fotografii. În funcție de ce suport vin printate (hârtie lucioasă/texturată, textil, lemn, pvc etc) și prin ce metodă va fi făcută (printat/brodat/gravat etc), trebuie să avem în vedere contrastul imaginii. De exemplu o fotografie care nu este expus corect posibil să iasă mult mai întunecat (de exemplu un portret în umbră, cu contrast redus la față). Valabil și la text, un text portocaliu pe un fundal roșu nu este ok și nici un galben deschis pe un albastru deschis. Posibil să arate bine pe ecran dar odată printat aceasta poate să își piardă din contrast. O metodă pentru a verifica contrastul e să privim imaginea în alb negru. Dacă totul e lizibil, lets go, dacă nu prea se vede ce trebuie, ai nevoie de contrast.
Ierarhia se referă la faptul că privitorul trebuie să știe instant care este titlul articolului, care e citatul și care sunt doar observațiile autorului. Ca într-o carte frumos formatată aplicăm legile ierarhiei. Titlul arată într-un fel, de obicei este de o dimensiune mai mare decât textul în sine. Citatul vrem să arate altfel. Vrem ca cititorul să poate să distingă care e titlu și care e citat.
Un raport magic care vă poate ajuta în construcția ierarhiei este The Golden Rule, fibonacci, 1.618.
Următoarele titluri sunt în engleză pentru că așa le-am notat, nu pentru că ar fi copy paste de undeva.
03. Vector vs. raster în print on demand
Un vector e o imagine care își păstrează forma în orice mărime. Este format din linii și shape-uri, dacă vrem să spunem mai simplificat. O fotografie e un raster, dacă dăm zoom 300x se vede pixelat. Un png e un raster, e o imagine fără fundal. Dacă dați room in close va deveni pixelat. Nu este vecor/vectorial. Un PDF poate fi vectorial. Un .svg, .eps, .cdr etc.
Unde contează? La printuri de dimensiune mai mare. La gravuri fine line, sau orice ce este des utilizat, redimensionat, imprimat etc. Un logo, un sticker, materiale publicitare, diferite asseturi, bannere etc.
Varianta PDF/Hi Quality Print e good to go de obicei, dacă nu aveți varianta vectorială.
04. Size Matters
Ar fi bine să priviți imaginea pe mărimea ce vine imprimată. Mai ales dacă lucrați pe un monitor mare. Dacă vreți să se vadă semnătura din colțul fotografiei printată pe un magnet 5×7 cm atunci scrisul acela trebuie să fie mai mare. La fel și la o grafică pentru cană sau ceva ce va veni brodat. Fiți atenți ca imaginea/grafica să se înțeleagă în mărimea la care vine printată.
Pentru decor sau cadouri personalizate aș zice, go for a smaller size. Obiectele mici pot fi grupate, pot fi statement în locuri mici, pot fi compozit a unui gallery wall, pot fi ascunse pe raft, pot fi luate în ghiozdan, aș spune să mergeți cu ceva mai mic, lasă pe ei să aleagă statementul în casă.
05. Make it special and unique
Când spun special, mă refer mai mult la special adaptat. Evită mesajele generice îmbrăcate în costum generic dacă vrei într-adevăr ceva personalizat. Un print cu Best Mom/Best Dad este drăguț, desigur, dar un print personalizat cu nume, dată și un mesaj special adresat va fi ceva mai deosebit și cu posibilitate de a fi agățat în hol, să vadă toată lumea.
Alt aspect important la textile, haine personalizate, e să se potrivească mărimea și raportul print/suprafață dar și stilul să fie… potrivit. Îți las un exemplu, vrei să dăruiești un tricou prietenului tău cu un citat. Ai găsit caracterul potrivit. Vrei să fie full print dar subtil, cu un contrast mai redus. Arată super pe tricou slim-fit. Merge perfect. Un lucru ai uitat, prietenul poartă pantaloni high waisted și jumătate de design nu se vede.
Pentru obiecte de decor e bine să te gândești să optezi la o variantă mai atemporală, sau cel puțin un design care să fie vizual plăcut și peste 30 de ani. Să fie ceva ce vrei să iei cu tine când te muți la 30 de ani și să nu trebuiască să te gândești că nu se potrivește cu vibe-ul. Aș evita Micky Mouse (vezi și punctul următor) sau alte obsesii din copilărie dar dacă e obsesie for real în momentul actual, go for it. Copilăria e scurtă, să ai/dai/faci o artă dedicată pe an nu este mult.
Parcă în momentul de față fugim de tot ce înseamnă clutter în casă dar cred că pereții pline cu rame, diplome și fotografii vor reveni. Într-o zi poate scoți din pivniță tablourile vechi și vei găsi în ele o poveste, o poveste care atunci când au fost împachetate nu a fost destul apreciată. Nu spui să expui fiecare clutter dar spun că unele lucruri merită să fie înrămate, expuse și admirate. Asta poate fi carnetul tău de elevi din liceu. Sau buchetul de la nuntă. Primul semn de carte cusut. Primul lemn gravat. Poză cu prima pâine cu maia. Sau câteva cadre cu animăluțe.
Câteva sfaturi suplimentare dacă vreți să comercializați produse personalizate:
06. Watch out for copyright in print on demand
Asta e destul de straight-forward, nu folosi elemente care aparțin altora. Personaje disney, citate celebre, sigle, fraze, steaguri, persoane etc. Nu intru foarte în detalii pentru că fiecare subiect are ale lui. Trebuie căutat și citit dacă aveți dubii.
Sunt foarte multe resurse deja în domeniul public sau ce pot fi folosite copywrite free, în scop personal, unele chiar și pentru scop comercial. La cadouri personale aș spune că nu contează așa mult dar eu prefer să evit 99%.
07. Embrace your style, change but reuse
Trebuie să creezi mai mult să observi patternuri. După ce observi patternuri vei putea să te poziționezi. Faci mai mult din ce îți aduce profit sau stai și îmbunătățești ce ai. Amândouă sunt utile, fiecare în timpul lui.
Exemplu în fotografie/creație: descoperi ceva ce faci în mod repetitiv și îți place. Ceva ce știi sigur că îți aduce feedback sau succes. Faci al 5-lea shooting pe același stil. Înseamnă că stilul acela este ceva ce ți se potrivește, te poți perfecționa în ea, poți să creezi un portofoliu bazat ea, poți face un workshop în temă sau să predai un curs dacă asta e ceva ce ți-ar plăcea să faci. Înseamnă că faci constant asta? Sigur că nu? Dar când ai dubii știi ce faci.
După ce ai devenit maestru și nu îți mai aduce satisfacție creativă, predai locul tău a 3 altor persoane care sunt pregătiți să devină experți în acea nișă. Acest ciclu poate dura 3 luni sau 30 de ani, nu este o viteză anume, tu ți-l alegi după posibilități și priorități.
Să reutilizezi idei vechi sau lucrări vechi este și un act de sustenabilitate. Trebuie să normalizăm să repetăm anumite lucruri. După ceva studiu un om trebuie să vadă o reclamă de 7 ori până când să apase butonul către site. Asta nu înseamnă să strigi de 7 ori oferta ta și apoi să aștepți clienții să vină, înseamnă să prezinți oferta ta în șapte moduri, sau cel puțin în 2-3 moduri.
Alt mod cum poți reutiliza este să te folosești de un asset vizual strict. Adică, să ai câteva caractere, câteva culori, câteva elemente grafice care să apară și re-apară în creațiile tale în mod repetat. Utilizează șabloane cu consecvență diferită, astfel conținutul tău rămâne mai liber și mai puțin stresant, trebuie să fii mai puțin atent la feed și la cum arată – față de scenariul când postezi un grafic – o poză, alterat, mereu… sau alb negru alterat, în aceste cazuri se vede clar dacă gridul e întrerupt (vorbim de instagram grid)
08. Promote yourself and your print on demand shop
Promovează-te. Ai nevoie de o audiență. În funcție de ceea ce oferi, audiența ta la început poate fi un grup restrâns, apoi ceva pe scară largă. Să poți participa la un proiect relevant cât ești începător este destul de rar. De obicei trebuie să fii în locul potrivit, în momentul potrivit. Ei bine. Dacă te trezești în fiecare dimineața trist să nu ești în acel loc, trebuie să faci ceva. Trebuie să promovezi ceea ce oferi. Trebuie să ajungi la cât mai multă lume. Să oferi informații relevante. Să oferi expertiza ta. Let it shine.
09. Use mockups
Nu-ți baza norocul pe imaginație, folosește mock-up-uri să fii sigur că transmiți ceea ce dorești. Nu trebuie să fie ale tale, pot fi resurse gratuite de pe internet, important e să se potrivească proiectului. Un mockup te va ajuta și te tine să vizualizezi creația ta înainte de lansare, uneori atunci când faci mockup-ul îți dai seama ce greșeli ai făcut. Win-win.
Dacă ai timp să îți creezi mockupurile tale originale, go for it, totul depinde de produs sau ofertă. După un timp îți faci o mică bază de date și ai mereu din ce să alegi când trimiți un preview unui client.
Altă sugestie este template-ul de proiect, adică un fișier PDF cu toate informațiile relevante unui proiect. Ca la profesioniști, gen. Începând cu culorile folosite, caractere, patternuri, grafice, observații de editare, mențiuni externe, moodboard și linkuri externe etc etc. Să ai un sistem pentru toate astea e GOLD. Hai să vedem la punctul următor.
10. Stay organized
Deci toate sfaturile vin de la un om care e incapabil să aplice orice rutină, orice organizare. Out of sight, out of mind. Uit să urmez procese. Să țin ordine. Să redenumesc fișiere. Uit unde am salvat, unde am copiat, care e nume, unde pulamea, și așa mai departe. Însă, faptul că devii conștient de aceste sisteme, încerci să le pui în practică, citești despre ele, te investești… deja asta te ajută un pic când vine vorba de organizarea/menajarea unui proiect nou.
Dată/Nume Proiect/Info Secundar (locație/deadlline/observatii etc). Dacă te poți menține să numerotezi, numerotează. E frumos să poți să fii cont, să ții pasul cu tine, să știi când sărbătorești al 3lea, al 10lea sau a mia proiect/client/vânzare/oportunitate.
Redenumește fisierele, include cuvinte cheie. Nu degeaba sunt multiple rubrici pentru organizare în aplicații gen Lightroom. Adaugă acele cuvinte cheie, adaugă acele taguri. Creează meta personalizat, unii chiar se uită. Fă o rutină de 1 dată pe săptămână/lună, când faci backup și te organizezi. Eliberezi folderul din downloads. Faci curat pe desktop. Imprimi ce e important, pui în calendar ce trebuie executat.
Nu îl complica prea mult, alege denumiri cu cuvinte întregi care să știi că vei găsi dacă vei căuta. Uneori uiți de la ce vin prescurtările și să nu mai găsești niciodată anumite fișiere. E important și dacă și se pierd fișierele și reușești să le resuscitezi, fotografiile fără meta se pierd între mii de fișiere până când cele cu meta voi păstra anumite informații (formatul, data, numele proiectului etc) – îți vei mulțumi prima dată când recuperezi date.
Am lucrat ca și gestionară câțiva ani buni. O sarcină foarte importantă era ordinea și menținearea unui sistem. După cum am scris mai sus, am avut zero aderență la vreo rutină sau sistem așa că mereu reorganizăm chestiile, să văd dacă nu sunt cumva mai ok, mai eficiente, mai rapide etc. De multe ori am ajuns să mă întorc la sisteme vechi dar niciodată nu am regretat că am încercat să văd cum ar fi dacă. Din fericire eram singura în departament astfel experimentele nu deranjau pe nimeni.
Apoi am început să lucrez într-o magazin foto unde am avut prima dată de a face cu organizare digitală masivă. Era și dincolo dar acolo mai mult aranjeam produse. Aici am avut un flux mare de date (fotografii ale clienților dare așteptau să fie printate în diferite mărimi, prelucrate sau editate într-un fel sau altul, retușate, etc etc.) care trebuia ținut sub control. Făceam backupuri periodice, încercam să țin sub control asseturile ce foloseam în mod regulat, șabloanele, proiectele interesante, etc etc. Era mult, pentru mine era un haos.
La al treilea job ca și editor (foto/video) am simțit cea mai mare nevoie pentru organizare dar în același timp nu am reușit să mă mențin. Era un haos și datorită faptului că jonglam și cu proiecte private constant + lucram de multe ori și acasă – aveam un mix de proiecte horror. Poate vă sună cunoscut. M-am uitat la numeroase videouri despre asta și stau cu degete încrucișate să îmi găsesc sistemul meu.
Vă urez și vouă succes cu proiecte, spor la personalizat!
Am un articol cu 10 felicitări pentru îndrăgostiți chiar aici, împreună cu 10 fonturi cu diacritice. Gratuit poți să le accesezi, felicitările din Canva, fonturile din PC.
#print on demand tips and tricks #print on demand romania #imprimarelacerere
Citește și alte articole
Ultimele postări pe blog
- Idei de ședințe foto de toamnă – culori, fundal, decor
- Planner 2025 – 9 moduri în care poți să îți folosești agenda
- Cum adaptezi un obicei în 30 de zile – free habit tracker
- Weekly planner – cum planifici săptămâna cu un planner
- Calendar postari social media – Cum te ajută un calendar
Pentru alte idei și alte resurse: https://www.fatacareediteaza.ro/blog
Pentru o scurtătură în planificare și creare conținut, poți să descarci colecții de șabloane Canva din shop – https://www.fatacareediteaza.ro/shop/
Dacă ai nevoie de ajutor în editare sau alte servicii, mă găsești la monica@fatacareediteaza.ro
Poți sprijini activitatea mea aici (buy me a coffee) – https://www.buymeacoffee.com/bymonicaszentes
Dacă vrei să fim prieteni pe rețele, mă găsești pe Insta deocamdată, cu probabil 1 urmăritor. – https://www.instagram.com/fatacareediteaza/
Comments
One response to “Afacere print on demand – sfaturi de editare și personalizare”
[…] Dacă vrei să faci cadou cuiva un colaj personalizat, click aici sau aici. […]