Your cart is currently empty!
Marketing pentru începători – cum te promovezi pe Social Media?
DISCLAIMER! Acest articol transmite punctul de vedere a unei mici afaceri.
Am vrut să vă dau sfaturi practice pe care le puteți pune în aplicare începând de ACUM.
Succes!
//ilustrații de e freepik
Introducere
Acum 3 ani am devenit semi obsedată de social media.
Nu în sensul de a posta selfiuri zilnic ci in sensul ca am început să fac conținut vizual pentru astfel de platforme și am vrut să știu cu ce se mănâncă.
Trucuri de poziționare texte, tipuri de imagine ce se folosesc, formate populare, lucruri ce se vând.
Toate astea au fost inutile până mi-am dat seama de cel ami important lucru: atunci când postezi ceva, acel ceva trebuie să aibă un scop.
Mai precis, un micro-scop (hehe), pentru că în spate trebuie să stea o întreagă strategie.
Ca să îmi ușurez munca, am început să lucrez pe platforme de design online (de obicei super simple şi intuitive) şi să învăț și alte persone cum să creeze conținut simplu, dar original.
Am creat sute de postări şi tot felul de sabloane ca să meargă procesul mai repede.
Am un şablon şi o idee pentru orice nişă, you name it.
Fast forward suntem în 2023 și abia acum m-am decis să încep acest blog.
De ce?
Pentru că mult timp am avut mixed feelings legat de șabloane.
Unde să începi? – Șabloane / templaturi?
Nu ai idei despre ce poți să postezi pe rețele și crezi că niște șablone te vor ajuta?
This is where you might be wrong.
Urăsc şabloanele în principal… pentru ce impresie creează.
Oamenii speră că în momentul în care au descărcat acele şabloane au scăpat de o grijă imensă. Let me tell you, this is bullshit.
Şabloanele sunt perfecte în a oferi exemple concrete și sunt o scurtătură maximă de timp. Plus, alterând niște șabloane vei construi fără vre-un efort mare… un branding consistent și uniform. DAR dacă nu ai o strategie în spatele lor, acestea sunt degeaba 90%, inclusiv daca sunt postate zilnic şi în formă de reel…
Munca ce trebuie să depui în modificarea și personalizarea șabloanelor uneori e mai mult decât imaginezi.
Apelezi la agenție? Munca ce trebuie să depui pentru o colaborare de succes e mai mare decât imaginezi.
Plus, dacă ești la început, posibil să nu ai nici măcar o strategie de marketing.
Dacă primești și consultanță, fii pregătit să investești timp în asta. Trebuie să ştii care e audiența ta (nu, nu e toată lumea….) şi ce te face unic pe piață.
Este esențial. Tu îți cunoşti businessul cel mai bine, așa că vei fi atacat cu zeci de întrebări la care trebuie să ştii să răspunzi.
Poți să îl întrebi și pe chatGPT sau alte surse de ai dar dacă nu dai prompturi detaliate, să nu te mire dacă Alina din Constanța are exact conținut ca al tău. (Scuză-mă, Alina…)
Defapt, dacă vreodată apelezi la astfel de servicii, trebuie să te aştepți că valoarea (90%) vei primi din consultanță, nu din şabloane.
Ai descărcat acel pachet de șabloane, acum ce?
Cum modifici acele postări ”pe loc”?
Ai nevoie de vizualuri.
”Stai că font-ul ăsta nu are diacrtice”.
”Nu se încadrază bine poza.”
”Eu din ăsta nu am.
Ce fac aici, las gol?
Fac mai mare?”
”Stai că tră să le aleg”.
”Eu am cuvinte mai lungi, este prea mic, nu încape.”…
Nici partea asta nu este așa de simplu. Dacă nu ai tangențe cu aplicații de editare, trebuie un pic timp până când înveți.
Iată în ce ar trebui să inveşti energia dacă ești la început (în loc de personalizare şabloane):
⦁ încredere în tine şi în brandul pe care reprezinți!!!
Fă o analiză swot, ai din start multiple subiecte și ai făcut un bine și afacerii tale. Nu ai nevoie de un designer logo, dar ai nevoie de un brand (culori/fonturi/asseturi/stil etc) bine definit. (don`t be all over the place, mereu optează la un design curat
⦁ gândeștete cum te poți folosi de rețele sociale și de funcțiile lor la maxim (post, intercative story, reel, live, guide, etc).
Folosește rețelele pentru ce sunt gândite: socializare 80% , 20% promovare directă. Fă un brainstorm de idei informative/ educative/problem solving/ relații cu clienți / brand awareness / behing the scene / glume+citate relevante pt tine/ UGC si reshare. Probabil vei rămâne cu multe idei, treci apoi la executare. Învață basic copywriting. Tot ce înveți rămâne al tău şi poate fi valorificat mai târziu. Dacă ai bugetul, investeşte în servicii de marketing si un website.
⦁ dacă nu ai o strategie și nu știi să faci acum o strategie, introdu un element nou în fiecare lună și încercă și te menții cu el săptămânal
De exemplu (un sticker interactiv, poll sau întrebare în fiecare săptămână / un vlog pe lună / un selfie pe zi / un mail pe lună / un giveaway pe sezon etc). Până când te gândești serios la o strategie pe termen lung și îți faci planul de conținut / planul de promovare, abia atunci te gândești la șabloane și cum pui tot în aplicare
Sunt persoane care au mii de urmăritori și nu au achiziționat niciodată 356 șabloane cu idei de postări pentru că nu au simțit nevoia.
Asta sună a anti-campanie față de propriul meu shop dar așa este.
Câteva șabloane pot fi utile pentru tine în a te ajuta în promovarea strategiei pe care ai gândit.
Dar nu uita, ele nu sunt esențiale.
Mai important este problema ce rezolvi, povestea ce spui și cum te folosești de conținut ca aceasta să lucreze în avantajul tău.
Ps. Ai grijă să știi pentru ce plătești în caz că apelezi la agenție.
Prima pagină de pe google este deja ocupată de conținut sponsorizat la mai toate cuvintele cheie generale. Dont fall for this one, learn SEO.
Câteva gânduri din cele mii pe care le am.
Probabil nimeni nu va citi asta aşa că mă întorc la treabă, sunt deja întârziată cu postarea asta… minim cu 3 ani.
I hope you got the point.
Care e abordarea ta? Lasă un comentariu aici sau te invit la povești pe contul meu de insta!
Monica
Pentru mai multă inspirație citește și alte articole
- Idei de ședințe foto de toamnă – culori, fundal, decor
- Planner 2025 – 9 moduri în care poți să îți folosești agenda
- Cum adaptezi un obicei în 30 de zile – free habit tracker
- Weekly planner – cum planifici săptămâna cu un planner
- Calendar postari social media – Cum te ajută un calendar
Pentru alte idei și alte resurse: https://www.fatacareediteaza.ro/blog
Pentru o scurtătură în planificare și creare conținut, poți să descarci colecții de șabloane Canva din shop – https://www.fatacareediteaza.ro/shop/
Dacă ai nevoie de ajutor în editare sau alte servicii, mă găsești la monica@fatacareediteaza.ro
Poți sprijini activitatea mea aici (buy me a coffee) – https://www.buymeacoffee.com/bymonicaszentes
Dacă vrei să fim prieteni pe rețele, mă găsești pe Insta deocamdată, cu probabil 1 urmăritor. – https://www.instagram.com/fatacareediteaza/
Marketing pentru începători, Marketing pentru artiști, Promovare artiști, Promovare Fotografi, Marketing Plan
Comments
2 responses to “Marketing pentru începători – cum te promovezi pe Social Media?”
[…] Cum începi să creezi conținut? […]
[…] Citește partea 1 AICI! […]
Leave a Reply