Your cart is currently empty!

Marketing pentru artiști – postări social media prin care interacționezi fără să pari pushy
Ai nevoie de idei de postări pentru rețele sau pentru promovare offline. Îți dau acum câteva idei prin care poți vinde fără să vinzi – marketing pentru artiști
Am scris 3 în titlu dar am ajuns să adun 5 idei.
01. Noutăți
Ce este nou în jurul tău, povestește-ne.
Cu o fotografie, cu un video, cu o poastre carousel – multe variante de a povesti.
Fă un teaser la un proiect viitor.
Fă idea dump cu ce ai învățat în ultima vreme.
Spune-ne ce este nou, diferit, oportunitate limitată sau unică și nu uita să îndrumi pe cel care e curios – ca să acționeze (line / share / save / link in bio / blog / shop etc)
02. De ce ești obsedat/ ce te excită/ vești bune
Dacă se întâmplă ceva de care ești obsedat, nu ține pentru tine.
În momentul în care ești obsedat, progresezi enorm de mult.
La oameni îi place să fie obsedați așa că poți și tu să strălucești.
Poate fi un truc ce ai învățat legat de o nișă anume, un sfat ce poate schimba perspectiva multora, o carte care crezi că nu primește atenția meritată.
O rețetă care nu are nici o legătură cu business-ul dar după 10 ani finally ți-o ieșit – poate fi o lecție pentru mulți.
O lecție este ceva de îți rămâne în minte, cine te învață ceva îți rămâne în minte ca și cineva în care ai încredere.
Dacă ai încredere în cineva, ți-a arătat în mod repetat expertiza lui/ei – vei fi dispus să investești în acel cineva.
Poți fi tu acel cineva.

03 – BTS: behind the scene/ making of – arată procesul și eforturile depuse
Un sneak-peek din culise are mereu succes.
E un alt punct de vedere, unul ce de obicei nu găsim pe website-uri sau în reclame.
Arată ceva ce de obicei nu este vizibil.
Prezintă un proces.
Vorbește despre provocările de care te dai.
Toate astea sunt lucruri care te și reprezintă (are rol în branding și construirea imaginii/a vocei) și te diferențiază de restul.
Aceste postări ot fi motivul pentru care cineva a început să colaboreze cu tine.
Motivul pentru care cineva te urmărește în continuare și reacționează la postările tale, crede că sunt valoroase și învață din ele.
Sunt un mod excelent de a prezenta partea umană a brandului tău.
04. Testimoniale și relații sincere
Vorbim de social media când vorbim de postări.
Putem numi și reclame.
Rețelele sociale sunt un fel de platforme multimedia unde poți fi creativ cum te marketezi. Și când spun cum te marketezi, mă refer la cum te abordezi tu pe tine și business-ul tău în public și în comunitate.
În primul rând, ești prezent pe rețele pentru a menține relația cu clienții tăi și cu posibilii clienți.
Rețelele sunt, pe lângă funcționalitatea lor de mesaje directe, un fel de perete de anunțuri din koifland, unde ai posibilitatea să atragi atenția oamenilor (prin conținut bun), să menții atenția lor (prin calitate și consecvență) și să convertești atenția lor (printr-un CTA clar – adică o chemare clară la o acțiune clară – intră pe site, adaugă în coș, descarcă acum, scrie-mi acum etc).
În momentul în care oamenii acționează, se formează o legătură.
În funcție de cât de multă energie depui în relație, asta se va înflori sau va stagna.
Dacă ești curios de oamenii care îți dau like-uri ocazional, conversezi cu ei de bună voie.
Îi întrebi de opinia lor, obții sfaturi legat de cum îți poți îmbunătății la servicii/produse.
Recomanzi produse și servicii.
Îi educi cu ce poți. Nu te rușinezi să împărtășești ce ți s-a întâmplat.
Postezi glume sau lucruri ce te inspiră. Și oamenii care seamănă cu audiența pentru care creezi aceste lucruri vor reacționa.
Vor da like la story. Vor trage slideul, vor vota în poll.
Vor lăsa o întrebare sau pur și simplu să îți spună că le place outfit-ul tău.
Dacă îi vine natural să relaționeze o să relaționeze.
Dar pentru asta trebuie să faci tu primul pas, să îi adresezi prin postări.
Și dacă la început postezi pentru 0 oameni.
După un an de postat săptămânal vei avea +50 de bucăți de conținut de împărtășit din nou într-o zi de marți sau joi (#tbt).
Invită oamenii în secțiunea de comentarii pentru a discuta anumite subiecte. Invite oamenii să lase părerea lor despre interacțiunea lor cu tine.
Despre experiența lor, despre produsele tale. Întreabă pe fiecare om n parte, bă, ai fost mulțumit?
Nu degeaba primești acele e-mailuri cu evaluare după fiecare comandă ce plasezi. Evaluările sunt foarte importante. Inclusiv cele primite pe chat, anonim.
Arată la oameni că îți pasă de părerea lor.
Arată că ești dispus să te mulezi după părerea lor.
Nu uita puterea publicului, dacă nu ai respect față de ei și nu crezi că produsul tău sau serviciile tale vor îmbunătăți viața acelui om, nu vinde acel serviciu acelui om. Înapoi în mod de draft și rescrii povestea.
Creezi ceva despre care oamenii să fie mândri să vorbească și și să fie o poveste de care să dorească să facă parte.

bonus:
05. Educație
Nu toată lumea se pricepe sau are timp să educe. Dar, dacă ai ce să împărtășești și ai cui, why not.
Educația poate să fie statică/scrisă (articol, pdf, grafică, postări statice etc), tip video (youtube/curs propriu), audio, mixed media.. ce ți se potrivește ție și pentru ce ai și cerere.
Educație poate fi un sfat de business care ai fi vrut să știi acum un an.
Sau descrierea unui proces anume.
Detalii despre un produs sau serviciu.
Un studiu de caz.
Un sumar sau un infografic.
Multe moduri de a oferi informație și a învăța ceva pe alții.
Citește și alte articole
Pentru alte idei și alte resurse: https://www.fatacareediteaza.ro/blog
Pentru o scurtătură în planificare și creare conținut, poți să descarci colecții de șabloane Canva din shop – https://www.fatacareediteaza.ro/shop/
Dacă ai nevoie de ajutor în editare sau alte servicii, mă găsești la monica@fatacareediteaza.ro
Poți sprijini activitatea mea aici (buy me a coffee) – https://www.buymeacoffee.com/bymonicaszentes
Dacă vrei să fim prieteni pe rețele, mă găsești pe Insta deocamdată, cu probabil 1 urmăritor. – https://www.instagram.com/fatacareediteaza/
Marketing pentru începători, Marketing pentru artiști, Promovare artiști, Promovare Fotografi, Marketing Plan
by
Leave a Reply